top of page

SHIPPING POLICY

Frakt og retur

Desember 2022

Frakt innenlands i Norge, eller fra Norge til EU og UK.

​

Bestillinger sendes av DHL Express eller Posten.

​

Østerrike, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kroatia, Kypros, Tsjekkia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Hellas, Ungarn, Island, Irland, Italia, Monaco, Malta, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Nederland, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Sør-Afrika, Spania, Sverige, Sveits, Tyrkia, Ukraina, Storbritannia *

 

Leveringstid:

 
Norge, UK og EU tar det vanligvis 2 til 5 virkedager før pakkene våre blir levert.

«Virkedager» er definert som mandag-fredag, unntatt helligdager.


For bestillinger som går til områder i Asia og Midtøsten, vennligst ta opptil 5-10 dager for levering. Vi tar sikte på å sende varer bestilt på kortest mulig tid, men vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller skader som oppstod under transitt.

​

Vi foreslår alltid å velge UPS (Expedited Shipping) eller DHL Express for å sikre levering, spesielt til følgende destinasjoner:

​

Dubai (United Arab Emirates)

Qatar

India

South Korea

Thailand

Vietnam
 
 

Fraktkostnader

​

Standard fraktkostnader varierer avhengig av destinasjonsland.

​

Standard frakt innenlands i Norge er 199,-


 

MVA og merverdiavgift

​

Basert på den offisielle EU-erklæringen om moms, vil alt som sendes innenlands I Norge være inkludert MVA. Sendes varer fra Norge til utlandet er det ex MVA, men MVA vil da bli utregnet av tollerne i ankomst landet.

​

Alle andre destinasjoner blir ikke belastet med disse avgiftene, men kjøperen er fortsatt ansvarlig for avgifter og/eller fortollingsgebyrer ved levering.

 

Når sendes bestillingen min?

​

Når du har lagt inn bestillingen, tar det vanligvis 1-2 virkedager før den forlater lageret vårt. Bestillinger fra kl. 9:00 – kl. 12:00 kan sendes samme dag eller neste dag.

​

Her er prosessen:

​

Når du har fullført kassen, behandles bestillingen vanligvis innen 1-2 virkedager (mandag-fredag).

Etter at bestillingen din er behandlet, forlater den lageret vårt.

Når den er sendt, mottar du sporingsinformasjonen via e-post fra DHL.

Så snart pakken er levert, mottar du en e-post.

​

​

Angrerett

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom virksomheter. Selger gir ikke angrerett på leveranse av produkter, så lenge annet ikke er skriftlig avtalt.

​
 

Forsinkelse og manglende levering

​

Selger forsøker alltid å levere varer hurtigst mulig.

Ved uventede forsinkelser, vil Selger kontakte Kjøper med forklaring på forsinkelse.

​

​

Erstatning

 

Kjøperen kan ikke kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen.

​

​

Mangler og reklamasjon

​

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgere skriftlig via e-post.

​

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Selgeren, betaler Selgeren ikke disse utgiftene.

​

Alle returer/reklamasjoner må godkjennes av Selger. Kjøper plikter å sende varen forsvarlig tilbake til selger ved reklamasjon.

bottom of page