SHIPPING POLICY
Frakt og retur
Desember 2022
Frakt innenlands i Norge, eller fra Norge til EU og UK.
​
Bestillinger sendes av DHL Express eller Posten.
​
Østerrike, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kroatia, Kypros, Tsjekkia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Hellas, Ungarn, Island, Irland, Italia, Monaco, Malta, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Nederland, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Sør-Afrika, Spania, Sverige, Sveits, Tyrkia, Ukraina, Storbritannia *
Leveringstid:
Norge, UK og EU tar det vanligvis 2 til 5 virkedager før pakkene våre blir levert.
«Virkedager» er definert som mandag-fredag, unntatt helligdager.
For bestillinger som går til områder i Asia og Midtøsten, vennligst ta opptil 5-10 dager for levering. Vi tar sikte på å sende varer bestilt på kortest mulig tid, men vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller skader som oppstod under transitt.
​
Vi foreslår alltid å velge UPS (Expedited Shipping) eller DHL Express for å sikre levering, spesielt til følgende destinasjoner:
​
Dubai (United Arab Emirates)
Qatar
India
South Korea
Thailand
Vietnam
Fraktkostnader
​
Standard fraktkostnader varierer avhengig av destinasjonsland.
​
Standard frakt innenlands i Norge er 199,-
MVA og merverdiavgift
​
Basert på den offisielle EU-erklæringen om moms, vil alt som sendes innenlands I Norge være inkludert MVA. Sendes varer fra Norge til utlandet er det ex MVA, men MVA vil da bli utregnet av tollerne i ankomst landet.
​
Alle andre destinasjoner blir ikke belastet med disse avgiftene, men kjøperen er fortsatt ansvarlig for avgifter og/eller fortollingsgebyrer ved levering.
Når sendes bestillingen min?
​
Når du har lagt inn bestillingen, tar det vanligvis 1-2 virkedager før den forlater lageret vårt. Bestillinger fra kl. 9:00 – kl. 12:00 kan sendes samme dag eller neste dag.
​
Her er prosessen:
​
Når du har fullført kassen, behandles bestillingen vanligvis innen 1-2 virkedager (mandag-fredag).
Etter at bestillingen din er behandlet, forlater den lageret vårt.
Når den er sendt, mottar du sporingsinformasjonen via e-post fra DHL.
Så snart pakken er levert, mottar du en e-post.
​
​
Angrerett
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom virksomheter. Selger gir ikke angrerett på leveranse av produkter, så lenge annet ikke er skriftlig avtalt.
​
Forsinkelse og manglende levering
​
Selger forsøker alltid å levere varer hurtigst mulig.
Ved uventede forsinkelser, vil Selger kontakte Kjøper med forklaring på forsinkelse.
​
​
Erstatning
Kjøperen kan ikke kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen.
​
​
Mangler og reklamasjon
​
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgere skriftlig via e-post.
​
Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Selgeren, betaler Selgeren ikke disse utgiftene.
​
Alle returer/reklamasjoner må godkjennes av Selger. Kjøper plikter å sende varen forsvarlig tilbake til selger ved reklamasjon.
